En trip ned till Hyltebruk resulterade i att den här lastades på kärran för hemfärd. Hondas på den tiden Hightech maskin VFR 750F 1988, mätarn slår snart om till 10.000 mil :) det kallar jag kvalle. I princip nya svålar fram och bak, nya hjullager och drivpaket satt på så den lär rulla ett par mil till.


Tog en rejäl tur för att känna på den och den går riktigt fint med en go sång från V4an.


Bytte olja och filter, smörjde upp bromsoken fram, lite fränt med det mekaniska anti-dive systemet i vänster gaffelben.


Ett krut-torrt övre styrlager som jag hade räknat med att byta fick sig en dos fett och fungerar ypperligt igen, blev som en helt annan hojj att köra.


Då var det dags att träda inför skranket som resulterade i rent papper och en pratstund med en genomtrevlig besiktningsman som kunde Hojjar.


Rothmansdekalerna anlände från UK, 3 dagar efter beställning, det kallar jag service.


Klart för lackering, blev en hel del reparationer med glasfiber och alunät, 25 år och någon marksyning sätter sina spår i plastkåporna med sprickor och skrapmärken lite överallt.


Läste lite på nätet om andra som lackat med Biltemas 2k polyuretanlack för båtar så jag var och köpte en vit och en marinblå burk för jag var sugen på att testa själv.


Den vita färgen färdigt så det blev till att maskera lite för den blåa.


Lite mörkare blå hade nog varit snyggare men det får bli en annan gång, har ju kvar färg så jag kan lacka om hojjen 3 gånger till :)


Var lite klurigt med Biltemafärgen att få till rätt konsistens för sprutan, slutade med ca. 35% förtunning för att få det hyffsat ok men jag är inte riktigt nöjd ändå.


Skulle egentligen lacka om fälgarna också men det får bli en annan gång.


Då var den ihopsatt, bara klibborna kvar. Skall ragga tag i ett nytt sadelöverdrag också.


Jepp så blev det.

.





Back to www.per-larsson.se