En Honda Transalp !!, Det trodde man inte men mer hojj för pengarna är nog svårt att uppbringa. Var och köpte den nere i skåne i oktober 2015 av en trevlig dam - Tjejkörd :) För ett bra pris med lite över 3000 mil på mätaren. Fick prutat lite grann men fortkörningsböterna med hästakärran åt ju upp det tyvärr :(


Första riktiga turen togs runt Hyssna med fina vägar så man fick känna på den på riktigt.



Michelin T63or monterades på för grusvägsåka, funkar ypperligt men är lite väl grova för asfalt så det blir byte framöver.


Ett akra titan från crf450r monterades och några egendesignade klibbor monterades för att upphöjja njutningen ett par snäpp.


Cool bike !!


Hösten/vintern gjorde sig påmind och jag började labba med ljus, slutade med LED hel/halv + 30w ledbar+2st 30w osram och det blev riktigt bra.


V2an är ju lite surrig i högre farter så jag drevade om från 15-47 till 16-43 och det blev en helt annan bike, sänkte motorvarvet med ca. 900 och den tuffar på som tåget, är förmodligen snabbare 0-100 nu.


Beställde samma dekal-kit som till viffern och en massa annan bröte så nu går jag all in med den här, skall modda till en Rothmans-replika för att jag tycker det är så coolt :)


Rallykåpan damp äntligen ned, är ju en universalkåpa för en spottstyver så det krävs en hel del modifierande innan den sitter där.


Biltema-lampa och en ny panel tillverkad av lite aluminium och en skärbräda :) Kör xenon i heljuset i högerlampan och vanlig H4 i vänster, road-legal ;)


En rejäl tvätt fick hon genomgå oxå !!-
.

En UFO bakskärm och ammolåda från amerikas förenta stater passas in.


Blå gaffelbälgar monteras och acerbis gaffelskydd anno 80-tal WP-gaffel modifieras och monteras.


Hade några bucklor i tanken som fixades.


Grundat och klart för lackering.


Opel polarwhite !!


Maskar upp för Porsche Dalamatian Blue ;).


Har tidigare bara använt ett annat fabrikat men numera är det bara Glasurit som gäller, så jääla goa produkter att jaobba med !!.


Nermattning och dekalklistring innan ett par lager klarlack.






.





Back to www.per-larsson.se