Honda cr250r 1987 inköpt för en billig penning, skall originalrenovera denna. Håller på att skaffa delar och behöver lite prylar så har du något liggande till en sån här så dra ett mail
pmlswede@yahoo.com


Målet är att få den så här med vissa personliga idéer.


Börjat droppa in lite prylar, komplett plastkit från www.ecossemx.com i rätt färg.


Fick kontakt med en kille i USA som skrotar lite hojjar, köpte övre motorfäste, kickmekanism och kåpa av honom, 540kr ink frakt :)


Nya blå foorkboots eller gaffelbälgar för dom som har svårt med Ängellskan.


Sadelöverdrag från  evo-mx.com


Då var hojjen nedplockad i sina beståndsdelar och motorn skall få sig en omgång.


Effekten räckte nog inte riktigt till för någon tidigare ägare och det passar ju mig bra att cylindern är portad för jag kan ju verkligen uttnyttja effekten till fullo :)


Gammal olje/metallspånsblandning gjorde valet lätt att det blir helrenovering av motorn, som tur är klarar sig vevparti och cylinder.


Min gode vän Christian hjälper till med att fixa diverse defekter på ramen.


Mycket bröte nu som ligger när man väntar på delar.


Testar ett färgborttagningsmedel, får se hur resultatet blir.


Testade att polera styrkronan som jag skall byta, får fundera på hur jag skall göra med detta.


Motorlager och kylare kom på posten idag, nu är det bara resten kvar.


Var och köpte lite mer delar, kan vara bra att ha :)


Ramen grundad och klar för lackering i den härliga Flash-Red kulören.


Som sagt, härlig är den !.


Avgasportarna gick ju inte direkt lätt så det var läga att plocka isär och smörja upp.


Lite mera prylar som jag väntat på dök äntligen upp.


Behöver nog frosta av frysen, får be någon titta på det :)


Inte så många hemma när jag bakade motorhalvor som tur var, spred sig en doft av varm olja innan jag kom på att det sitter en fläkt ovanför spisen.


Då var motorn klar för montering i ramen vilket känns bra.


Det går framåt som han sa, väntar forfarande på länkagelagerkitet men satte upp grejjerna med ett annat länkage så länge så arbetet gåt framåt.


Gängtappen fick bekänna färg :)


Sakta men säkert går det frammåt, för den som undrar så lackerade jag svingen, började slipa och tänkte ha den borstad men insåg ganska snabbt att den kommer bli rätt tunn om jag skall ha bort alla jack och repor så det fick bli så här istället.


Beställde ekersatser till hjulen från cc products


Och äntligen damp rätt länkagelagerkit ned i brevlådan ihop med framdrevet som jag väntat på.


Gött med glappfritt, ett litet trevligt terapiarbete som resulterar i mycket fett på både bänken och händerna, tillverkade även lite hylsor att pressa med :)


En nytillverkad bromsskiva fram hämtades upp i Skövde av Tävlingsledare Rundberg ;)


Och ääääntligen dök det upp från amerikas förenta stater, efter hur många mail som helst både till fabrik och svenska och utländska handlare så är det mitt. Vet inte hur mycket tid jag har lagt ned för att ragga fram denna eminenta skönhet :)


Samma med det här kitet, det finns inte så det är en illusion som ni ser ;) Tack till Delta Mc för snabbt och trevligt bemötande.


Givetvis kom jag på när jag skulle montera ihop länkaget att jag hade glömt övre stötdämparlagringen så efter ett mail till Delta Mc igen så dök det upp lite originaldelar.


Då satt kylare och slangar på plats, velade lite framochtillbaka när jag beställde slangarna om jag skulle köra på svarta med originalstuket men jag är ju en blingbling-man och älskar den röd-blåa kontrasten så det fick bli dom här, nu velar jag igen om jag skall lacka kylarna svarta eller behålla dom  som dom är.


Skruvat på kylarvingar och tank, synd att man inte har en ny tank men jag skall testa lite olika poleringsmetoder för att se om det inte går att få till den lite bättre.


Dags att ta tag i sadeln och det nya överdraget.


Blev kanon och bra passform var det också.


Provmonterat lite plast och ljuddämparen.


Gaffel och framhjul monterat.


Lite fräna dekaler är ju ett måste !.














.





Back to www.per-larsson.se