Var å köpte mig en cb900f 1982 också häromdagen.


En härlig kåpa satt påmonterad men jag är ju ingen kåpman så den åkte av direkt.


Avklädd inför en rejäl tvätt och fix.


Helrenovering av bakre bromsok borgar för långa svarta asfaltssträck :)


Även denna läckte i soppakranen så det var bara att fixa.


En strålkastare från ebay för under 200kr ihop med yamaha xt660 blinkers som jag hade liggande fick tjäna som besiktningsprylar så länge.


Nya friska bromsbelägg fram monteras.


Drivpaket utbytt.


Besiktningen gick som på räls och nu rullar den i det här skicket säsongen ut.


Dags för en lite uppdatering våren 2016 !!


Ett däckbyte var det dags för och det gjorde susen för "handlingen" kan man säga.


Fick klämt på ett 150 däck bak, bromsstaget var jag tvungen att modifiera för att det skulle passa med det bredare däcket.


Hösten 2015 monterades hela cykeln ner i sina beståndsdelar och operation tillfräschning började.


Fick rullat ner min lackbox och blåste på volvo icewhite på dom tidigare röda prylarna.


Ramen och lite annat jox blästrades och pulverlackerades blanksvart.


Alla småprylar glasblästrades och ytbehandlades.


Och den roliga ihopmonteringen kunde börja.


Riktigt fint blev det, stödet har inte sett ut så här sedan 1982.


Motorn på plats, 92kg tung och det var lite klurigt att få den på plats utan att repa upp både ramen eller motorn men det gick fint med massor av tape och trasor.


Förgasarna rengjorda.


Nya bromsslangar är en välgärning på en sån här gammal hojj.


Eftersom jag bytt övre styrkronan där egentligen säkringarna sitter så fick jag mekka ihop en egen lightversion som slinker in så fint bakom framlampan.


Gjorde som vanligt egna dekaler på datorn som lämnades till tryckeriet och monteringen gick som en dans.


Man börjar se ljuset i tunneln :)


Uppstart i solskenet, radfyran spann som en katt !!. Nu kan den tjänstgöra som schysst brukshojj igen.







Back to www.per-larsson.se