Som vanligt börjar jag med släpkärrebilden, varit och hämtat ett lik i Halmstad som stått still 10-11 år och nu skall få sig en duvning, Honda CB400n 1982 en killer !.


Den ville inte gå riktigt utan det sprutta och fjonga både här och där så ett komp-prov var på sin plats och det i sin tur visade att den inte mådde riktigt bra så det var bara att rycka av allt överst på motorn och fixa topplocket.


Ja så här såg det ut då ungefär, notera det fräna 2-1 systemet och Marzocchidämparn bak för snabba och utmanande kurvtagningar.


Provstart igen och nu spann den som en gips-katt, det råa twinljudet fick det att gå kalla kårar längs min ryggrad och jag la in en ny snus.


Har lättat hojjen en hel del på den här bilden för det har jag läst att man skall göra, dock blev den väldigt svårstartad så jag fick börja felsöka igen.


Ramen nylackad i min ihopvikbara lackbox, blev den härliga och väldigt populära kulören halv-blank-eller-matt-svart.


Montering av diverse prylar som fått sig en dusch av den svarta färgen.


Kul med kulor !.


Framhjul färdigt !.


Nya stålomspunna bromsslangar från hydroscand monterade.


Bakfälgen grundad innan den härliga svarta färgen läggs på.


Målat o klart, får modda stöden lite grann, skära ut i centralstödet och förlänga sidostödet.


Passat in och modifierat en sadelunderdel, man kan göra mycket med en såg och värmepistol :).


Den lilla Bateslampan inpassad, får tillverka ett kombinerat lamp-bromsslangsfäste.


Motorn färdig att monteras.


Tanken var att tanken skulle lackas och då är grundfärg en bra början.


Karburator-fix.


Min eminenta hålla-fast-kablarna-när-jag-lödar-tång användes flitigt.


Ville inte ha dom stora fula kontakterna vid styrhuvudet så det blev såhär istället.


Besiktningsskärm på, yamaha dt och egna rejäla stag.


Sadeln kläs med ett stycke konstläder.


Hjullagerbyte bak.


Eftersom jag har en sån känsla för detaljer så flyttade jag t-lås och choken hit.


Biltemaväska och rääsersiffror, besiktigad och körklar.




Gjorde gött å bestycka om förgasarna.










Back to www.per-larsson.se